Jumaat, 13 Februari 2009

Luahan Hati Seorang Insan


Catatan inspirasi illahi..Aspirasi cinta yang abadi..
Kupohon damai di hati.. Kurindu hidayah-MU Ya Rabbi..

Salam sayang pembuka bicara buat umat semesta alam...

Hurm inilah kali pertama tangan ini menguntai kata-kata dalam blog..
Tiada apa yang ana dapat luahkan untuk kali pertama ana membuka langkah dalam penulisan..sekadar pengenalan diri yang serba ringkas...
Berasal dari keluarga yang sederhana menjadikan ana seorang yang cukup kuat dan tabah dalam menghadapi segala rintangan kehidupan..Kekuatan itulah membuatkan kehidupan ana bagaikan suatu yang misteri dan sukar di terjemahkan melalui ungkapan...Tapi ana pasti segala apa yang dihadapi pada hari ini punyai pelbagai hikmah yang tersembunyi..Sesungguhnya DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk umatNya.

Sedih ,terharu,gembira,tangis,tawa,suka dan duka menjadi permainan perasaan yang terlalu ajaib dan mistik bagi ana...Kerana perasaan itulah ana menjadi seperti sekarang.Seorang yang berkeyakinan untuk meneruskan kehidupan

"Ya Allah terima kasih di atas segala ketentuanMu ..aku bersyukur kerana aku yakin ..aku adalah insan yang bertuah dan terpilih.Aku dihadiahkan dugaan, cobaan dan rintangan yang mempunyai 1001 keperitan tapi meberikanku 1001 kesedaran..Kekalkanlah nikmat yang Engkau berikan ini Ya Allah,Sesungguhnya aku takut akan kehilangannya"..

Maha Suci Allah kerana melampiaskan rasa kecintaan dan kasih sayang ini di dalam hati..Tetapi terkadang perasaan sayang ini membuatkan ana terfikir... \

Bolehkah ana menyayangi seseorang yang tidak pernah ana lihat wajahnya..tetapi ana sanjungi pekerti yang ada padanya, malahan menjadi satu kewajiban untuk ana terus mengingati dan mencintainya .Bukan itu sahaja tetapi ana perlu menyayanginya lebih daripada isi dunia ini.Dan ana yakin pasti ada caranya untuk ana membuktikan cinta dan kasih ana pada insan yang mulia itu..

Dan dalam mendekati diri ini agar terus meyayanginya..ana juga mencari kesempurnaan ..Meskipun ana tahu manusia tidak mungkin akan sempurna dan mustahil menjadi yang sempurna.Tapi ana pasti ana berhak mencari kesempurnaan itu agar diri ana lebih baik dari yang sebelumnya..
Terkilan sebenarnya...diri ini rasanya amat kerdil untuk melampiaskan rasa kecintaan ..sedangkan insan yang mulia itu tatkala diambang sakaratul maut..baginda masih sempat mengungkapkan rasa kasihnya pada umatnya..

"Ummati..Ummati..."

Maha Suci Allah ..terlihat disitu betapa tingginya keperibadian baginda..sehinggakan sewaktu wafat pun ada contoh terpuji yang ditinggalkan...Tapi ana takut..takut ana tak mampu untuk terus mencontohi keperibadian yang tinggi itu..dan takut andai ana terleka dan cuai sewaktu berjuang..Moga dengan restu dan kasihMu Ya Allah..ana dapat mengabdikan kasih buat junjungan mulia ..Rasullullah...

Ya Allah..
Perteguhkanlah hatiku...
Berikanlah kekuatan padaku untuk mencintaiMu dan kekasihMu
Perkuatkan aku dengan sikap 'istiqamah' agar hatiku selalu berada di jalanMu
Bantulah aku sekiranya aku dihina ketika berdakwah di jalanMu
Aku pohon Ya Allah...
Berikanlah aku kekuatan dan ketenangan..
Agar aku bisa menjadi UmatYang Mulia DisisiMu..
InsyaAllah...


0 ulasan:

Catat Ulasan